28.12.08

Tiada akan lelah untuk terus ku menanti


Setelah sekian lamanya aku terpuruk dalam kesedihan cinta yang tiada berakhir bahagia, salahkah aku mencintai? salahkah aku berharap mendapatkan orang yang juga dengan tulus menyayangiku?? dan salahkah aku ingin membina sebuah keluarga bahagia yang mendapat ridho dari sang pemilik alam???
Tiada maksud hati ingin menyakiti, tetapi mengapa hati ku selalu tersakiti??
Tiada rasa ingin terus berduka dalam bercinta, tetapi mengapa air mata tiada juga kering menangisi dia yang aku cinta???
Sungguh aku begitu menyayangi dirinya, tetapi mengapa tiada tempat untuk aku dihatinya???
Semua terasa indah kala aku bisa melihat senyum di raut wajahnya...
Terasa begitu damai tatkala aku bisa mendengar suaranya...
Ingin rasanya waktu terhenti saat aku peluk erat tubuhnya...
Sungguh dia yang aku sayang dan aku rindukan dalam setiap detik waktu yang berdetak...
Aku tiada ingin berlebihan dalam bercinta...
yang aku mau adalah. . .

♥Seseorang yang bertakwa kepada Illahi Rabbi♥
senantiasa selalu sabar dalam arungi kehidupan, agar hidup terus indah. Tiada pernah terucap lelah dalam aruni hidup ini.

♥Seseorang yang dapat ku percaya♥
karena pada hakikatnya ucapanlah yang terpegang kejujurannya dalam tiap tingkah dan laku.

♥Seseorang yang mampu menjadikan pemimpin dalam dirinya♥
aku hanya ingin mencapai kebahagian dunia akhirat yang ditunjukkan dalam kebenaran seorang pemimpin yang baik.

♥Seseorang yang takut akan kedustaan♥
sungguh tiada berharga jika kita berucap namun tiada pembuktian yang sebenarnya, maka itu sungguh indah jika kita berkata dan berbuat itu sejalan dan seirama.

♥Seseorang yang mencintai tulus hati♥
begitu menjadi impian semua orang mencintai dan dicintai dengan hati tulus, kebahagiaan pula jika kita dicintai dengan sebenarnya diri kita, tanpa harus melihat fisik kita.


Sungguh aku mencari 'seseorang' itu yang membuat hidupku akan kembali cerah. Namun adakah 'seseorang' itu yang aku dapatkan???
Sungguh aku terasa begitu lelah tuk terus menanti akan hadirnya 'seseorang', namun aku pastikan dalam hati bahwa "disuatu hari nanti dan diwaktu yang tepat, tuhan akan mengirim 'seseorang' itu dalam hidupku, yang akan membuat aku menjadi wanita paling bahagia didunia ini"
Semoga tiada kekecewaan dalam hati, kala ujian terus bergulir untuk terus ku mencari dan menanti hadirnya 'seseorang'

♣Ketahuilah . . .
Wahai 'seseorang' cepat hadir dalam hidup dan hatiku, disini aku terus menanti akan hadirmu hingga aku tiada lagi sanggup tuk memandang indahnya dunia ini!
Wahai 'seseorang' yang selalu ku impikan, segeralah datang dan berikan aku indahnya cinta hingga tiada lagi duka dalam hati ku ini!
Wahai 'seseorang' yang tiada kuketahui namun tetap aku tunggu, kepadamu aku tumpukan semua mimpi indah ku dan buatlah aku tersenyum hingga tiada lagi air mata yang bergulir!

KepadaMu wahai sang pemilik hidup. . .
Buatlah aku mencintai 'seseorang' dengan hati tulus tanpa ragu.
Buatlah 'seseorang' menjadi tujuan hidup akhir ku dalam menempuh surgaMu.
Buatlah aku menerima semua kurang dan lebih 'seseorang' tanpa ku harus ragu.

Sungguh kepadaMu wahai sang pemilik hidup. . .
Kubergantung hanya kepadaMu untuk semua kebahagiaan hidup dunia dan akhiratku
Buatlah aku tersenyum setelah aku begitu lama aku lelah menangis.
Kirim kan aku 'seseorang' yang mau mencintai ku tulus hati.
Meski sekali, buatlah aku bahagia diakhir hayatku. . .


0 komentar:

Posting Komentar

♥ DaTe . . .